Snel dataverkeer | Eurofiber & Strict
door Strict op vr 10 mrt 2017
Disclaimer: Deze referentie is afgegeven voor de TiM Groep. De TiM Groep maakt sinds 31 mei 2023 deel uit van Strict en de merknaam is vervallen derhalve is de naam TiM vervangen door Strict.
Bart Oskam is managing director bij Eurofiber. Eurofiber is een toonaangevende leverancier van digitale infrastructuur connectiviteit en cloud.
“Inmiddels hoeven we er niemand meer van te overtuigen, dat de infrastructuur die wij bouwen – de interconnectiviteit via glasvezel – tot de belangrijkste utilitaire bouwstenen hoort van onze maatschappij. Wij zijn daarin, voor de zakelijke markt, de grootste speler na KPN. Dat schept verplichtingen. We staan bijna dagelijks in de file op de snelweg, maar niemand accepteert dat het dataverkeer traag gaat. Dat hoeft ook niet met de technologie en de infrastructuur die wij aanleggen en beheren. Om in de dynamiek van onze markt succesvol te zijn, heb je voorwaarts gedreven (project)mensen nodig in de voorhoede, met vlak daarachter een strak georganiseerde beheerorganisatie.
Bij Eurofiber werken we dus voortdurend aan het bewaren van de balans: we hebben zowel de tomeloze energie van een ‘challenger’ als de betrouwbaarheid van een atoomklok. Het zijn dan ook niet toevallig die waarden die ons op pole position hebben gebracht bij grote opdrachtgevers – en het zijn selectiecriteria voor nieuwe medewerkers en partners als Strict.”
‘Fiber to the site’
Eurofiber levert glasvezel en ethernetverbindingen voor de zakelijke markt. Klanten zijn grote telecombedrijven zoals mobiele operators, organisaties in de utiliteitsmarkt en de publieke sector, grootzakelijke partijen en in toenemende mate het midden- en kleinbedrijf. Na diverse strategische projecten in de laatste jaren, is Strict nu betrokken bij ‘Fiber to the site’ van Eurofiber. In dit project worden in vier jaar tijd de opstelpunten (antennes) van grote mobiele telecomnetwerken van een glasvezelaansluiting voorzien. Het gaat om een robuuste verbinding naar enkele duizenden locaties, waarmee de verwerkingscapaciteit van het mobiele netwerk naar de toekomst wordt veiliggesteld.
Fiber to site is een ketenproject waarin veel partijen, zeer divers van aard en omvang, een rol spelen. Eurofiber coördineert een complex palet aan activiteiten met bouwkundige oplossingen, vergunningen, (overheids)belangen, commerciële uitdagingen en technische hoogstandjes. De onderlinge afhankelijkheden zijn groot: gaat het op één plek moeizaam, dan hindert dat de voortgang op de andere. Door die enorme dynamiek is het soms lastig, overzicht te houden en resultaten te boeken, met vertraging in de oplevering tot gevolg. Dit bracht Eurofiber met een eenvoudige vraag naar Strict: zorg dat het leveringsproces wordt versneld en meer output genereert.
Resultaatgerichte houding
Bart Oskam zegt het volgende over Strict: Strict is een eigenzinnige club die niet gauw onder de indruk is van de grootheden waarmee wij werken. Ze stropen gewoon de mouwen op en maken reële afspraken met je. Outputgestuurd. Die resultaatgerichte houding spreekt mij enorm aan. Want je wéét gewoon dat ze zullen leveren
- Technologie (139)
- Nieuws (70)
- 5G (68)
- Continuïteit (64)
- Security & Privacy (57)
- Agility (35)
- Podcast (34)
- Wendbaarheid (31)
- Klantcase (18)
- Webinar (18)
- Blog (16)
- Innovatie (16)
- AI (15)
- Mission Critical (13)
- Healthcare (12)
- Overheid (12)
- Cloud (9)
- Medewerker interview (8)
- Smart City (7)
- Video (7)
- OOV (5)
- Vervoer (5)
- Projectmanagement (3)
- Duurzaamheid (2)
- februari 2025 (1)
- januari 2025 (3)
- december 2024 (5)
- november 2024 (9)
- oktober 2024 (9)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (9)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (3)
- april 2024 (9)
- maart 2024 (11)
- februari 2024 (4)
- december 2023 (2)
- november 2023 (4)
- oktober 2023 (3)
- september 2023 (3)
- juli 2023 (4)
- juni 2023 (3)
- mei 2023 (6)
- april 2023 (2)
- maart 2023 (5)
- februari 2023 (1)
- januari 2023 (1)
- december 2022 (1)
- november 2022 (2)
- oktober 2022 (3)
- september 2022 (3)
- augustus 2022 (3)
- juli 2022 (8)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (4)
- april 2022 (5)
- maart 2022 (4)
- februari 2022 (5)
- januari 2022 (2)
- november 2021 (2)
- oktober 2021 (1)
- september 2021 (3)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (1)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- april 2021 (3)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- november 2020 (1)
- augustus 2020 (1)
- juli 2020 (2)
- mei 2020 (2)
- april 2020 (4)
- maart 2020 (5)
- februari 2020 (3)
- januari 2020 (5)
- december 2019 (2)
- november 2019 (3)
- oktober 2019 (5)
- september 2019 (1)
- augustus 2019 (3)
- juli 2019 (2)
- juni 2019 (3)
- mei 2019 (2)
- april 2019 (4)
- maart 2019 (8)
- februari 2019 (6)
- januari 2019 (3)
- december 2018 (4)
- november 2018 (2)
- oktober 2018 (10)
- september 2018 (6)
- augustus 2018 (8)
- juli 2018 (2)
- juni 2018 (7)
- mei 2018 (3)
- maart 2018 (3)
- februari 2018 (3)
- januari 2018 (3)
- december 2017 (6)
- november 2017 (5)
- oktober 2017 (5)
- september 2017 (5)
- juli 2017 (1)
- juni 2017 (4)
- mei 2017 (1)
- maart 2017 (9)
- februari 2017 (1)
- januari 2017 (1)
- december 2016 (1)
- oktober 2016 (2)
- september 2016 (2)
- augustus 2016 (6)
- juli 2016 (1)
- juni 2016 (3)
- mei 2016 (2)
- april 2016 (3)
- maart 2016 (3)
- januari 2016 (1)
- december 2015 (1)
- november 2015 (2)
- oktober 2015 (1)
- september 2015 (2)
- augustus 2015 (1)
- juli 2015 (1)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- maart 2015 (2)
- februari 2015 (2)
- juni 2014 (1)
Ontvang updates via mail
Recent Blogs

5 manieren waarop de boardroom AI-adoptie kan stimuleren

Verantwoord AI-gebruik | AI in de Boardroom
