Blog

Het principe van eigenaarschap

eigenaarschap

Het afgelopen jaar hebben Femke Hille en ik hard gewerkt aan het schrijven van het boek “Enterprise Agility – Een effectieve transformatie op basis van principes en practices”, die op 14 september wordt gelanceerd. In deze serie van artikelen nemen wij jullie mee in de essentie van elk van de hoofdstuk en behandelen we een aantal aspecten die niet meer paste in de structuur en omvang van het boek.

Deel A van het boek Enterprise Agility gaat in op de noodzaak van enterprise agility, wanneer het wel en niet van belang is, en de vijf essentiële principes als het gaat om het ontwikkelen van enterprise agility binnen de organisatie. Dit vierde hoofdstuk gaat specifiek in op het principe van eigenaarschap als bouwsteen om de enterprise agility te kunnen verhogen. Door goed zicht te hebben op de onderliggende elementen van eigenaarschap wordt voorkomen dat eigenaarschap niet, half of slechts impliciet in wordt gericht.

Lees de hele blog

De link verwijst naar de blog Agile Aware. Marco de Jong, Strict adviseur op het gebied van Lean en Agility en wereldwijd één van de weinigen die 100% Scrum.org gecertificeerd is, houdt daar een eigen blog bij over Agile en Lean.

 

 

Boek: Enterprise Agility – Een effectieve transformatie op basis van principes en practices

Het boek Enterprise Agility van Marco de Jong en Femke Hille kan nu ge(pre)orderd worden. Bestel het boek (paperback of e-book) via Managementboek.nl.

Bestel het boek

Ontvang updates via mail

Recent Blogs

Hoe bereid je je voor op de databehoeften van AI? | AI in de Boardroom

Hoe bereid je je voor op de databehoeften van AI? | AI in de Boardroom

vr 8 nov 2024 1 min read
Black-out op de loer: Drie praktische tips voor een valide preventiebeleid

Black-out op de loer: Drie praktische tips voor een valide preventiebeleid

wo 6 nov 2024 6 min read
Het verschil tussen klassieke en generatieve AI | AI in de Boardroom

Het verschil tussen klassieke en generatieve AI | AI in de Boardroom

ma 28 okt 2024 1 min read